No.3 London Dry Gin fra Berry Bros. & Rudd er et stykke London-historie. Navnet henspiller til adressen No.3 St James’s Street, hvor Berry Bros. & Rudd har holdt til siden 1698.
No.3 London Dry Gin
I produksjonen av No.3 London Dry Gin benyttes tre frukter; einer fra Italia, skallet fra søte, spanske appelsiner, og grapefruktskall. I tillegg brukes tre krydder; koriander fra Marokko, angelica-rot, og kardemomme. Den destilleres i Nederland.
No.3 er en klassisk London Dry Gin som anbefales til Dry Martini og Gin og Tonic. Best av alt: Den selges på Vinmonopolet.
Les vår omtale av No.3 London Dry Gin her.

Hva passer til No.3 London Dry Gin
No.3 London Dry Gin Kingsman Edition
No.3 hadde en aldri så liten gjesteopptreden i filmen Kingsman: The Golden Circle. Under kan du se klippet. I tillegg ble noe scener fra filmen faktisk spilt inn i lokalene til Berry Brors. i London.
Berry Bros. & Rudd benyttet anledningen til å lasere en egen Limited Edition, denne ble produsert i 5000 eksemplarer og het No.3 London Dry Gin Kingsman Edition. Denne hadde et alkoholinnhold på 49%. I tillegg til de tre prosentene i økt alkoholstyrke, ble bokstaven “o” i No.3 byttet ut med The Golden Circle logoen fra filmen. Se bildet øverst i artikkelen.
I tillegg åpnet Berry Bros. en pop-up shop i nabolokalet. Her ble det solgt alt fra sko – Oxfords, selvfølgelig, til den berømte oransje jakken du ser i vinduet under.

Les vår omtale av No.3 London Dry Gin Kingsman Edition her.

Hva passer til No.3 London Dry Gin Kingsman Edition
Utmerkelser
ISC Supreme Spirit 2019
Gullmedalje i 2017 Drinks Business Global Gin Masters awards.
Gullmedalje i Asian Spirits Masters 2015.
Gullmedalje i London Dry Gin category of the International Spirits Challenge 2015,2014,2013,2012.
Gin Master, The Spirits Business 2013.
Nytt design på flasken

Fra høsten 2019 kommer det en helt ny flaske. Denne er sekskantet, noe som peker på de seks ingrediensene.
Den turkise fargen sies å reflektere den perfekte balansen mellom sitrus, einer, og krydder.
Det er flere symbolske detaljer her: Nøkkelen har tre rundinger på toppe, disse er merket Citrus, Juniper og Spice. Noe som produsenten mener er nøkkelen til en god gin. Videre har bokstaven “o” i No.3 fått formen av et nøkkelhull.
Designet ble avduket 1. juli, og vil være å finne i butikkene fra september 2019. Du kan allerede seg det nye designet på no3gin.com.
Jeg tror at det nye designet vil slå an. Ved å gå vekk fra den samme standard grønnfargen som Martini og mange andre vin -og brennevinsprodusenter benytter så vil fargen skille seg ut. I kombinasjon med det sekskantede designet har man skapt noe som fort kan få hedersplassen i en bar.
Følg oss gjerne på Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Twitter og Youtube.
Med mindre noe annet er oppgitt er all tekst og alle bilder publisert på denne nettsiden utarbeidet av personene bak Alt om Gin. Alt bruk av innhold fra denne nettsiden må avtales på forhånd. Vi tillater gjerne sitering av innhold, forutsatt at altomgin.no er oppgitt som kilde og at det linkes til altomgin.no. Ta kontakt via epostadressen angitt på denne siden.